khanedari

نکات خانه داری

khanedari

نکات خانه داری

  • ۰
  • ۰

سد عجیب

اندکی تأمل ♻️♻️

🔴آیا می‌ دانید طرح ملی سد فینسک که بزودی آغاز می شود و در منطقه حفاظت شده پرور بدون تایید مطالعات زیست محیطی ساخته شد، بیشتر آب رودخانه سفیدرود (اسپه رو)که به رودخانه تجن ساری می‌پیوست را ذخیره و به سمت سمنان منحرف می‌کند؟

🔺در صورت ساخت این سد، علاوه بر برهم خوردن تعادل محیط‌زیست منطقه حفاظت شده دودانگه و چهاردانگه تهدید حیوانات در معرض انقراض و جنگل‌ها و خشک شدن چشمه‌ ها و آبشارهای این مناطق، شاهد نابودی مزارع کشت برنج و معیشت روستاییان 
👇
بندبن چهاررودبار، کمرکلا، سعیدآباد، ذکریاکلا خواهیم بود.
👆
🔺ساخت این سد که در منطقه‌ای حساس و شکننده، با توپوگرافی پیچیده با مجاورت چهار منطقه حفاظت شده دودانگه، پرور، بولا و کیاسر واقع شده است، می‌تواند آثار مخرب و جبران ناپذیری را به این مناطق و روستاهای هم‌جوار این سد وارد کند.
 
❌مسولان سمنان به جای اندیشیدن به توسعه ناپایدار شهر سمنان به حفظ ذخیره‌گاه‌های طبیعی و بکر منطقه باشند. منطقه فیسنک در گذشته جزیی از مازندران بوده و هم‌اکنون با سو مدیریت سیاسیون اهل سمنان، کمر به نابودی خود و مازندران بسته‌اند و پوزخندی به سد شهید رجایی ساری می‌زنند و آبش را از بالادست قطع می‌کنند. آیا مسولان مازندران بیدارند؟

  • ۹۳/۰۸/۲۴
  • neda moghimi

نظرات (۱)

واقعا تاسف اوره!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی